Chroń oczy także zimą

Oczy to niewątpliwie jeden z ważniejszych naszych zmysłów. W sezonie letnim większość z nas pamięta o tym, aby chronić je okularami przeciwsłonecznymi. Tymczasem okazuje się, że to samo należy robić również zimą. Dlaczego zimą to tak ważne? Wydaje się nam, że słońce, które operuje w sezonie zimowym jest tak słabe i delikatne, że nasze oczy… Continue Reading →

Reumatoidalne zapalenie stawów

Wśród wielu chorób, które poniekąd dalej są dla lekarzy tajemnicą, znajduje się reumatoidalne zapalenie stawów. Choroba ta dotyka przede wszystkim kobiety. Jeżeli zostanie rozpoznana wcześnie, szanse na długie zachowanie sprawności są naprawdę bardzo duże. Co to w ogóle jest? Reumatoidalne zapalenie stawów zalicza się do chorób autoagresywnych. Oznacza to, że organizm z jakiegoś powodu (do… Continue Reading →

Jak uniknąć ataku astmy

Jedną z chorób, które określane są mianem cywilizacyjnych, jest astma. Dotyka ona zarówno kobiety, jak mężczyzn, dzieci, jak i osoby dorosłe. Z astmą można normalnie żyć. Trzeba jednak pamiętać, że należy stosować się do kilku prostych zasad. Przede wszystkim przyjmuj leki Osoby, u których stwierdzono astmę, muszą przede wszystkim pamiętać o zażywaniu leków. Zazwyczaj mają… Continue Reading →

Sposoby na zespół suchego oka

Twoje oczy często są suche? Pieką cię i są zaczerwienione? Z pewnością borykasz się z zespołem suchego oka. Z problemem tym można sobie skutecznie poradzić – wystarczy oczy nawilżyć. Krople bądź żele Kiedy oczy są suche, koniecznie trzeba sięgnąć po krople do oczu. Bardzo często określane są one mianem sztucznych łez. Obecne w nich polimery… Continue Reading →

Czy powiększone węzły chłonne to powód do niepokoju

Większości z nas powiększone węzły chłonne kojarzą się z nowotworem, a więc także i śmiercią. Czy jednak naprawdę zawsze wymagają one takiego niepokoju? Zapalenie wewnątrz jemy ustnej Węzły chłonne powiększają zazwyczaj wtedy, kiedy w jamie ustnej toczy się jakiś stan zapalny. Najczęściej dotyczy in zęba. W takiej sytuacji powiększają węzły podżuchwowe, a więc te, które… Continue Reading →

Jak dbać o wątrobę

Lekkostrawne, małe posiłki to nasza wątroba lubi najbardziej. Na naszych talerzach powinien znaleźć się chudy lub półtłusty ser twarogowy, jogurt i mleko o niskiej zawartości tłuszczu, gotowane białka jaj. Ale to jeszcze nie wszystko. Uwzględniając potrzeby wątroby posiłki przygotowujemy z chudych ryb, chudej cielęciny, królików i drobiowych wędlin. Na talerzach powinny znaleźć się także gotowane… Continue Reading →

Wartościowe zamienniki mleka krowiego

Nietolerancja cukru mlecznego, czyli laktozy dotyka coraz więcej osób. Nietolerancja laktozy sprawia, że osoby te nie mogą pić krowiego mleka. Możliwe jest jednak zastąpienie mleka krowiego zamiennikami o dużej wartości odżywczej. Najczęściej zastępujemy mleko krowie mlekiem kozim. Ze względu na obecność w nim kwasu foliowego, wapnia, potasu, magnezu i selenu jest ono nawet bardziej wartościowe… Continue Reading →

Czego nie mogą jeść osoby nietolerujące glutenu

Coraz więcej osób boryka się z nietolerancją glutenu. Osoby te muszą bezwzględnie unikać produktów, które zawierają gluten. Oczywistym jest, że z diety tych osób muszą zniknąć produkty powstałe z mąki pszennej, żytniej, jęczmiennej i orkiszowej oraz kasze produkowane z ziaren tych zbóż. Kasza manna, kuskus, pęczak – to lista kasz, których nie mogą jeść osoby… Continue Reading →

Witaminy szczególnie ważne dla kobiet

Kobiecy organizm potrzebuje więcej pewnych witamin. Zwiększone zapotrzebowanie kobiecego organizmu na pewne witaminy wynika z pracy żeńskich hormonów. Do witamin, których szczególnie potrzebują kobiety należy witamina C. Zwiększone zapotrzebowanie na tę witaminę występuje u kobiet z obfitymi miesiączkami, u kobiet w ciąży oraz u kobiet, które nagminnie się odchudzają. Źródłem witaminy C są między innymi… Continue Reading →

Jak dobrze się odchudzać

Co pewien czas pojawiają się nowe diety odchudzające. Część z tych diet ma charakter monodiet, na przykład popularna swojego czasu dieta białkowa doktora Dukana. Jak się jednak okazuje takie monodiety są szkodliwe, dostarczają w nadmiarze jednego niezbędnego składnika pokarmowego. Powodują wprawdzie utratę wagi, ale po ich zakończeniu wywołują efekt jo-jo, gdyż większość, a może nawet… Continue Reading →